Skróty klawiszowe:

Skróty klawiszowe:

EnglishPolishUkrainian

Wersja dla słabowidzących

Wersja dla niepełnosprawnych

DODATEK GAZOWY

Strona główna » Aktualności » DODATEK GAZOWY

wielkość tekstu: A | A | A

dodatek gazowy

 

Nowe świadczenie dla gospodarstw domowych - refundacja podatku VAT dla odbiorców paliw gazowych w 2023 r.

Mieszkańcy gminy Nowa Słupia mogą składać wnioski o refundację podatku VAT w Miejsko – Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Nowej Słupi, pokój nr 12 w terminie do 29 lutego 2024r. lub w terminie 30 dni od dnia otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych.

O refundację podatku VAT mogą ubiegać się gospodarstwa domowe, które używają paliw gazowych jako głównego źródła ogrzewania swojego lokalu/domu i poniosły koszty zakupu gazu. Wnioskodawcą musi być osoba będąca stroną umowy ze sprzedawcą paliw gazowych. Korzystanie z gazu do ogrzewania domu musi być potwierdzone wpisem do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Wpis do CEEB powinien być dokonany do 21 grudnia 2022r. lub po tym dniu w przypadku głównego źródła   ogrzewania wpisanego lub zgłoszonego po raz pierwszy.

Warunkiem otrzymania refundacji jest spełnienie kryterium dochodowego, które wynosi:

- 2100 zł dla gospodarstwa jednoosobowego,

- 1500 zł na osobę w przypadku gospodarstwa wieloosobowego.

Dochód weryfikowany będzie jednorazowo przy złożeniu pierwszego wniosku.

W przypadku złożenia wniosku o refundację w okresie:

- od 1 stycznia do 31 lipca 2023r. - uwzględnia się dochód gospodarstwa domowego osiągnięty w roku 2021,

- od 1 sierpnia 2023r. do 29 lutego 2024r. - uwzględnia się dochód z gospodarstwa domowego osiągnięty w 2022r. Refundacja podatku VAT nastąpi na podstawie faktur za gaz zużyty w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2023r.

O zwrot podatku VAT można ubiegać się po otrzymaniu i opłaceniu pierwszej i każdej kolejnej faktury za paliwa gazowe w w/w okresie.

Wymagane dokumenty:

1. Faktura dokumentująca dostarczenie gazu do odbiorcy przez przedsiębiorstwo energetyczne,

2. Dowód uiszczenia zapłaty za tę fakturę.

3. Dokumenty stwierdzające wysokość dochodu osób w gospodarstwie domowym, w tym odpowiednio:

         ■ oświadczenie wnioskodawcy o dochodach członków rodziny osiągniętych w roku poprzedzającym okres zasiłkowy 2021 lub 2022 innych niż dochody podlegające opodatkowaniem podatkiem dochodowym od osób fizycznych określonych w art. 27, 30b, 30c, 30e, 30f ustawy z dnia 26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Załącznik nr 1A do wniosku),

4. W przypadku osób posiadających gospodarstwo rolne:

         ■ oświadczenie o wielkości gospodarstwa rolnego wyrażonej w hektarach przeliczeniowych ogólnej powierzchni w roku kalendarzowym poprzedzającym okres zasiłkowy (Załącznik nr 1B do wniosku).

5. W indywidualnych przypadkach inne dokumenty i oświadczenia niezbędne do ustalenia wysokości dochodu.

Przyznanie refundacji podatku VAT nie wymaga wydania decyzji.

czytano: 388 razy

autor: nowaslupia.pl

data dodania: 2023-02-08 10:16:22

Walory Gminy
  • Wielokulturowość Regionu
  • Dziedzictwo Historyczne
  • Malownicze Krajobrazy
  • Bogactwo Przyrody
  • Strefy Aktywności Turystycznej
  • Dobry Węzeł Komunikacyjny
  • Czyste powietrze
  • Gościnność Mieszkańców
0
Liczba sołectw
0
km2
Powierzchnia Gminy
0
Liczba ludności
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Formularz zapytaniowy
Wypełnij formularz kontaktowy
Facebook
Opinie
Dodaj wpis
Zobacz wpisy
Wersja mobilna

Przewiń stronę do początku"