Skróty klawiszowe:

Skróty klawiszowe:

EnglishPolishUkrainian

Wersja dla słabowidzących

Wersja dla niepełnosprawnych

Terapia Integracji Sensorycznej w Zespole Szkół w Rudakch

Strona główna » Aktualności » Terapia Integracji Sensorycznej w Zespole Szkół w Rudakch

wielkość tekstu: A | A | A

12 lutego 2019r w ramach Rady Samokształceniowej, Grażyna Gąsior i Maria Ogłaza prezentowały możliwości wykorzystania urządzeń do Terapii Integracji Sensorycznej w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi.
Scenariusz zajęć
Temat: Lekcja pokazowa w ramach WDN z zakresu korzystania z urządzeń do Terapii Integracji Sensorycznej.

Cele:
–Ogólna charakterystyka procesu Integracji Sensorycznej
–Szkolenie z zakresu możliwości wykorzystania urządzeń do Terapii Integracji Sensorycznej do pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną.
–Ukazanie przykładowych ćwiczeń w ramach „nauka przez zabawę”.
–Zasady bezpiecznego korzystania z urządzeń.

Cele szczegółowe:
kształtowanie:
–obustronnej koordynacji ruchowej,
–reakcji równoważnych,
–koordynacji wzrokowo-ruchowej,
–integracji odruchów tonicznych,
–wzmocnienia napięcia mięśni posturalnych ( zginaczy i prostowników) ogólnej stymulacji układu nerwowego poprzez silne bodźcowanie receptorów układu przedsionkowego i proprioceptywnego).
Forma zajęć: indywidualna
Metody: metoda Integracji Sensorycznej
Miejsce: Sala Integracji Sensorycznej Zespół Szkół w Rudkach
Środki dydaktyczne: Sprzęt do terapii integracji sensorycznej typu:helikopter terapeutyczny, deskorolka, huśtawka terapeutyczna typu platforma, huśtawka grzybek, konik bujany, konik, maglownica, żabka, huśtawka T, beczka, zjeżdżalnia, kładka mała do ćwiczeń równoważnych, deska rotacyjna z podestem, kołyska duża, platforma podwieszana, piłeczki do masażu, puzzle, nagranie z muzyką relaksacyjną.

Plan zajęć:
1.Krótkie omówienie procesu integracji sensorycznej oraz wpływu systemów czuciowych na jakość tego procesu (G. Gąsior).
2.Zaznajomienie zgromadzonych z zasadami bezpiecznego korzystania z przyrządów do terapii integracji sensorycznej, znaczenie ładu, porządku oraz poszanowania sprzętu dla dobra dzieci (M. Ogłaza).
3.Ukazanie możliwych ćwiczeń do zastosowania z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym i głębokim:
Prezentacja ćwiczeń przygotowana przez p. Marię Ogłaza, do wykorzystania z Markiem, na przyrządach podwieszanych:
huśtawka terapeutyczna typu platforma, helikopter terapeutyczny, konik, platforma podwieszana, żabka
oraz naziemnych:
 deska rotacyjna z podestem, beczka, maglownica. Omówienie znaczenia usprawniającego poszczególnych ćwiczeń.
4.Prezentacja ćwiczeń przygotowana przez p. Grażynę Gąsior, do wykorzystania z Iwonką, dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim, na przyrządach podwieszanych: Konik bujany, konik i puzzle, kładka mała do ćwiczeń równoważnych, huśtawka grzybek, huśtawka T, naziemnych: deskorolka, piłeczki, zjeżdżalnia, kołyska duża
            Omówienie znaczenia usprawniającego poszczególnych ćwiczeń.
5.Przykładowe ćwiczenia do wykorzystania i wykonywane w grupie.
6.Ćwiczenia relaksacyjne na zakończenie zajęć.

Na zakończenie podziękowano dzieciom pamiątkowymi i wyjątkowymi dyplomami, które wręczyła z-ca dyr. Bożena Jop.


 

czytano: 1249 razy

autor: nowaslupia.pl

data dodania: 2019-02-26 10:18:32

Walory Gminy
  • Wielokulturowość Regionu
  • Dziedzictwo Historyczne
  • Malownicze Krajobrazy
  • Bogactwo Przyrody
  • Strefy Aktywności Turystycznej
  • Dobry Węzeł Komunikacyjny
  • Czyste powietrze
  • Gościnność Mieszkańców
0
Liczba sołectw
0
km2
Powierzchnia Gminy
0
Liczba ludności
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Formularz zapytaniowy
Wypełnij formularz kontaktowy
Facebook
Opinie
Dodaj wpis
Zobacz wpisy
Wersja mobilna

Przewiń stronę do początku"