Przejdź do menu głównego
Przejdź do treści
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do menu dodatkowego
Skróty klawiszowe:
Skróty klawiszowe:
Strona główna » Aktualności » Terapia Integracji Sensorycznej w Zespole Szkół w Rudakch
12 lutego 2019r w ramach Rady Samokształceniowej, Grażyna Gąsior i Maria Ogłaza prezentowały możliwości wykorzystania urządzeń do Terapii Integracji Sensorycznej w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi.
Scenariusz zajęć
Temat: Lekcja pokazowa w ramach WDN z zakresu korzystania z urządzeń do Terapii Integracji Sensorycznej.
Cele:
–Ogólna charakterystyka procesu Integracji Sensorycznej
–Szkolenie z zakresu możliwości wykorzystania urządzeń do Terapii Integracji Sensorycznej do pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną.
–Ukazanie przykładowych ćwiczeń w ramach „nauka przez zabawę”.
–Zasady bezpiecznego korzystania z urządzeń.
Cele szczegółowe:
kształtowanie:
–obustronnej koordynacji ruchowej,
–reakcji równoważnych,
–koordynacji wzrokowo-ruchowej,
–integracji odruchów tonicznych,
–wzmocnienia napięcia mięśni posturalnych ( zginaczy i prostowników) ogólnej stymulacji układu nerwowego poprzez silne bodźcowanie receptorów układu przedsionkowego i proprioceptywnego).
Forma zajęć: indywidualna
Metody: metoda Integracji Sensorycznej
Miejsce: Sala Integracji Sensorycznej Zespół Szkół w Rudkach
Środki dydaktyczne: Sprzęt do terapii integracji sensorycznej typu:helikopter terapeutyczny, deskorolka, huśtawka terapeutyczna typu platforma, huśtawka grzybek, konik bujany, konik, maglownica, żabka, huśtawka T, beczka, zjeżdżalnia, kładka mała do ćwiczeń równoważnych, deska rotacyjna z podestem, kołyska duża, platforma podwieszana, piłeczki do masażu, puzzle, nagranie z muzyką relaksacyjną.
Plan zajęć:
1.Krótkie omówienie procesu integracji sensorycznej oraz wpływu systemów czuciowych na jakość tego procesu (G. Gąsior).
2.Zaznajomienie zgromadzonych z zasadami bezpiecznego korzystania z przyrządów do terapii integracji sensorycznej, znaczenie ładu, porządku oraz poszanowania sprzętu dla dobra dzieci (M. Ogłaza).
3.Ukazanie możliwych ćwiczeń do zastosowania z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym i głębokim:
Prezentacja ćwiczeń przygotowana przez p. Marię Ogłaza, do wykorzystania z Markiem, na przyrządach podwieszanych:
huśtawka terapeutyczna typu platforma, helikopter terapeutyczny, konik, platforma podwieszana, żabka
oraz naziemnych:
deska rotacyjna z podestem, beczka, maglownica. Omówienie znaczenia usprawniającego poszczególnych ćwiczeń.
4.Prezentacja ćwiczeń przygotowana przez p. Grażynę Gąsior, do wykorzystania z Iwonką, dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim, na przyrządach podwieszanych: Konik bujany, konik i puzzle, kładka mała do ćwiczeń równoważnych, huśtawka grzybek, huśtawka T, naziemnych: deskorolka, piłeczki, zjeżdżalnia, kołyska duża
Omówienie znaczenia usprawniającego poszczególnych ćwiczeń.
5.Przykładowe ćwiczenia do wykorzystania i wykonywane w grupie.
6.Ćwiczenia relaksacyjne na zakończenie zajęć.
Na zakończenie podziękowano dzieciom pamiątkowymi i wyjątkowymi dyplomami, które wręczyła z-ca dyr. Bożena Jop.
czytano: 1249 razy
autor: nowaslupia.pl
data dodania: 2019-02-26 10:18:32
Gmina Nowa Słupia położona jest w północnej części województwa świętokrzyskiego i we wschodniej części ziemskiego powiatu kieleckiego. GMINA NOWA SŁUPIA to miejsce o niezwykle bogatej historii, tradycji, pełne malowniczych krajobrazów ...
Nowa Słupia - stolica gminy jest centrum usługowo-handlowym zarówno dla mieszkańców gminy jak i dla turystów odwiedzających Góry Świętokrzyskie. Nowa Słupia zlokalizowana jest u podnóża Góry Święty Krzyż stanowi jeden z ...
Miejscowość Nowa Słupia słynie z odbywającej się dorocznie imprezy zwanej "Dymarki Świętokrzyskie", w czasie których organizowany jest pokaz wytopu żelaza z rudy metodą stosowaną przeszło 2000 lat temu.
Przewiń stronę do początku"