Skróty klawiszowe:

Skróty klawiszowe:

EnglishPolishUkrainian

Wersja dla słabowidzących

Wersja dla niepełnosprawnych

PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ W RAMACH PROJEKTU ERASMUS

Strona główna » Aktualności » PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ W RAMACH PROJEKTU ERASMUS

wielkość tekstu: A | A | A

PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ W RAMACH PROJEKTU

ERASMUS+ 2014-2016: Maths Is Everywhere!

Rok szkolny 2014/2015

 

JAK POWSTAŁ NASZ PROJEKT?

Od kilku lat Zespół Szkół w Rudkach jest zaangażowany w różne projekty międzynarodowe za pośrednictwem platformy eTwinning. W 2013 r. szkolnym koordynator projektu Marzena Kozłowska oraz kilku nauczycieli z Wielkiej Brytanii, Turcji, Rumunii i Włoch nawiązali współpracę przez platformę eTwinning, która zaowocowała projektem ERASMUS+ 2014-2016: Maths Is Everywhere!

NA CZYM POLEGA WSPÓŁPRACA W RAMACH PROGRAMU ERASMUS+?

ERASMUS+ kontynuuje tradycje programu COMENIUS i między innymi obejmuje międzynarodową współpracę szkół mającą na celu podniesienie jakości kształcenia poprzez wprowadzenie długofalowych zmian, innowacji i dobrych praktyk. Jak wskazuje jego nazwa, „Maths Is Everywhere!”, czyli „Matematyka jest wszędzie!”, nasz projekt koncentruje się na matematyce, ale też na rozwijaniu umiejętności językowych, informatycznych, kulturowych i społecznych. Międzynarodowa współpraca, wymiana doświadczeń i spotkania z nauczycielami z innych krajów umożliwiają także naszej kadrze pedagogicznej rozwijanie umiejętności zawodowych i podnoszenie jakości pracy szkoły. Szkolny koordynator projektu, Marzena Kozłowska, pilnuje, aby wszystkie działania zostały zrealizowane zgodnie z planem. Koordynatorem merytorycznym projektu jest nauczyciel matematyki - Marzena Zbrożyna, która regularnie czuwa nad matematyczną stroną projektu. Także inni nauczyciele matematyki, Jolanta Krupa i Marek Kozłowski, znacząco wspierali realizację zadań projektowych.

JAKIE DZIAŁANIA ZREALIZOWANO W RAMACH PROJEKTU

„MATHS IS EVERYWHERE!”?

Realizacja projektu „Maths Is Everywhere!” zaczęła się konkursem na logo projektu – najpierw na etapie szkolnym, a potem międzynarodowym. Gimnazjaliści i uczniowie klasy VI przygotowali własne propozycje logo. Ostatecznie, w międzynarodowym głosowaniu, logo zaprojektowane przez turecką uczennicę zostało oficjalnym logo naszego projektu.

Pierwsze zadanie w projekcie polegało na poszukiwaniu matematyki wokół nas. Uczniowie ruszyli z aparatami w teren, a potem wykorzystali zdjęcia do przygotowania prezentacji multimedialnych o liczbach, figurach i bryłach reprezentujących matematykę w otaczającym nas świecie.

Drugie zadanie było w pewnym sensie zabawą w architekta – uczniowie musieli przygotować model lub projekt jakiegoś budynku. Prace były niezwykle ciekawe, precyzyjne i kolorowe. Nadal można je podziwiać w sali matematycznej w Gimnazjum. Uczniowie przygotowali m.in. modele naszej szkoły, kościołów, Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie, własnych domów i innych budowli.

Kolejnym wydarzeniem w trakcie realizacji projektu była wizyta kilkunastu nauczycieli z Wielkiej Brytanii, Rumunii, Turcji i Włoch w naszej szkole w lutym tego roku. Nauczyciele wzięli udział w spotkaniu w GOKu, gdzie obejrzeli przedstawienie Koła teatralnego, prezentacje multimedialne o Polsce, krajach partnerskich i zadaniach z projektu. Niezwykłą atrakcję stanowiły prezentacje muzyczne chóru uczniów Szkoły Podstawowej i Gimnazjum i absolwentki Oliwii Ozgi oraz grupy tanecznej pod kierunkiem Anity Cieślik i Anety Kluzek oraz uczniów klas trzecich Szkoły Podstawowej, przygotowanych przez Renatę Lasotę-Lenart, Mariannę Brzezińską i Agnieszkę Rogulę. W kolejnej części spotkania goście zostali też zapoznani z kulturą i kuchnią naszego kraju i regionu - serdeczne podziękowania kierujemy do dyrektora GOKu Piotra Sepioło, Izabeli Pańtak, która przygotowała Zespół Pieśni i Tańca „Świętokrzyskie Diabliki”, Kół Gospodyń Wiejskich „Chełmowianki”, „Modrzewianki”, „Wesołe Kumoszki” i Kół Gospodyń Wiejskich z Mirocic i Baszowic. Na scenie pojawili się też - formacja tańca jazz-funky-hip-hop „CNT” prowadzona pod kierunkiem Bartosza Wójcika i dziecięcy zespół muzyczny Piotra Wrzosowskiego. Kluczowym wydarzeniem podczas wizyty była interdyscyplinarna lekcja poprowadzona przez Beatę Cieślik i Marzenę Zbrożynę. Pod okiem międzynarodowej grupy nauczycieli uczniowie przygotowywali się do realizacji zadania trzeciego.

Zadanie trzecie obejmowało opracowanie w grupach planu podróży za granicę przy jak najniższych kosztach i w jak najkrótszym czasie. Efekty swojej pracy przedstawili na lekcjach geografii w postaci prezentacji multimedialnych lub plakatów.

W marcu sześcioro uczniów pod opieką Marzeny Kozłowskiej, Marzeny Zbrożyny i Magdaleny Mazur-Młynarczyk i wyruszyło na międzynarodową wymianę do szkoły w Sant’Agata Li Battiati na Sycylii we Włoszech. Uczniowie i nauczyciele wzięli udział w zadaniach projektowych i zobaczyli, jak wygląda życie we włoskiej szkole. Zwiedzili też okoliczne atrakcje tj. zabytki Catanii, Taorminy, Syrakuz, Ortygi i wulkan Etna oraz skosztowali lokalnych specjałów. Ważną częścią tej wizyty była realizacja zadania czwartego – uczniowie poszukiwali matematyki w sztuce. Na podstawie swoich odkryć opracowali prezentację multimedialną na ten temat.

Następnie gimnazjaliści zajęli się zadaniem piątym – tym razem tworzyli matematyczne teksty – piosenki i wiersze, które prezentowali na zajęciach matematycznych. Chętni zaśpiewali i lub wyrecytowali swoje matematyczne utwory na letniej scenie podczas szkolnych obchodów Dnia Dziecka.

Ostatnie zadanie zrealizowane w tym roku, czyli szóste, zostało również zaprezentowane w Dniu Dziecka. Gimnazjaliści przygotowali serie zagadek matematycznych dla najmłodszych uczniów Szkoły Podstawowej – klasy zero, pierwszej, drugiej i trzeciej. Grę poprowadziła Marzena Zbrożyna z gimnazjalistkami. Maluchy świetnie sobie poradziły z rozwiązaniem zagadek. W nagrodę odnalazły cukierkowy skarb.

Najmłodsi są też zapoznawani z projektem ERASMUS+ na zajęciach świetlicowych. Ewa Lipiec poprowadziła zajęcia o krajach partnerskich. Dzieci między innymi poznały flagi krajów partnerskich i namalowały je. Sprawdziły też położenie tych krajów na mapie i globusie.

W czerwcu dyrektor Alina Cieśla, Marzena Kozłowska, Ewa Klefas i Agnieszka Jankowska wzięły udział w międzynarodowym spotkaniu w szkole w Balikesir w Turcji. Reprezentanci czterech krajów partnerskich zostali gorąco przyjęci przez gospodarzy, zapoznani z turecką kulturą, obyczajami i kuchnią. Zwiedzili też miasta Ayvalik, Assos i Stambuł. A przede wszystkim opracowali dalsze plany działania i wzięli udział w różnych zajęciach projektowych z dziećmi.

GDZIE ZAMIESZCZAMY INFORMACJE O PROJEKCIE ERASMUS+?

Szczegółowe informacje na temat projektu ERASMUS+ 2014-2016: Maths Is Everywhere! Są zamieszczane na stronie szkoły – pod adresem zsrudki.edupage.org, a zwłaszcza w zakładce Klubu Europejskiego.

      Informacje są też dostępne w języku angielskim na portalu eTwinning – TwinSpace, do którego mają dostęp uczniowie i nauczyciele, oraz na blogu projektu – linki do obu stron są dostępne w zakładce Klubu Europejskiego.

      Także na szkolnym Facebook’u można obserwować kolejne działania związane z projektem ERASMUS+. Zapraszamy wszystkich do ich „lajkowania” J

      Ponadto staramy się promować nasz projekt na stronie Urzędu Gminy Nowa Słupia i gminnym periodyku "Kronika Świętokrzyska" oraz w innych mediach regionalnych, tj. Telewizja Świętokrzyska, Echo Dnia, Gazeta Starachowicka na stronie szkoły zamieszczone są linki do artykułów na temat projektu.

JAK PRACUJEMY REALIZUJĄC PROJEKT?

      Podkreślamy, że w realizację projektu ERASMUS+ byli zaangażowani wszyscy nauczyciele i pracownicy Zespołu Szkół w Rudkach – pomagali między innymi w organizowaniu zadań projektowych, ich dokumentowaniu i przygotowaniu spotkań międzynarodowych.

      Wszystkim nauczycielom, pracownikom szkoły i rodzicom składamy serdeczne podziękowania za dotychczasową pomoc i współpracę i liczymy na kontynuację.

EWALUACJA PROJEKTU 2014/2015:

https://zsrudki.edupage.org/text/?text=text/text7&subpage=12&​

 

czytano: 1710 razy

autor: nowaslupia.pl

data dodania: 2015-07-29 14:20:39

Walory Gminy
  • Wielokulturowość Regionu
  • Dziedzictwo Historyczne
  • Malownicze Krajobrazy
  • Bogactwo Przyrody
  • Strefy Aktywności Turystycznej
  • Dobry Węzeł Komunikacyjny
  • Czyste powietrze
  • Gościnność Mieszkańców
0
Liczba sołectw
0
km2
Powierzchnia Gminy
0
Liczba ludności
Poleć stronę
Wypełnij formularz kontaktowy
Formularz zapytaniowy
Wypełnij formularz kontaktowy
Facebook
Opinie
Dodaj wpis
Zobacz wpisy
Wersja mobilna

Przewiń stronę do początku"